http://www.tu-ilmenau.de

Logo TU Ilmenau


INHALTE

Publikationen

Monographien

Domahidi, E. (2016). Online-Mediennutzung und wahrgenommene soziale Ressourcen. Eine Metaanalyse. VS Springer. 

Zeitschriftenartikel

Dienlin, T., Johannes, N., Bowman, N. D., Masur, P. K., Engesser, S., … Domahidi, E., Lewis, N. A., de Vreese, C. (im Druck). An agenda for open science in Communication. Journal of Communication.

Domahidi, E.; Yang, J.W., Niemann-Lenz, J., & Reinecke, L. (2019). Computational Communication Science | Outlining the Way Ahead in Computational Communication Science: An Introduction to the IJoC Special Section on “Computational Methods for Communication Science: Toward a Strategic Roadmap”. International Journal of Communication 13 (2019), 3876-3884

Domahidi, E. (2018). The associations between online media use and users' perceived social resources: A meta-analysis. Journal of Computer-Mediated Communication. doi: 10.1093/jcmc/zmy007

Günther, E., Domahidi, E., & Quandt, T. (2017). Mediale Sichtbarkeit der WahlbewerberInnen und der Themen der Bundestagswahl 2013. Eine automatisierte Analyse der Online-Berichterstattung [Germany's federal election 2013 in the media. An automated evaluation of the topics and candidates' visibility in online news]. Studies in Communication and Media, 6(3), 262-299. doi: 10.5771/2192-4007-2017-3-262 

Günther, E., & Domahidi, E. (2017). What Communication Scholars Write About: An Analysis of 80 Years of Communication Research in High-Impact Journals. International Journal of Communication.

Domahidi, E., Breuer, J., Kowert, R., Festl, R., & Quandt, T. (2017). A longitudinal analysis of gaming- and non-gaming-related friendships and social support among social online game players. Media Psychology, 21 (2), 288-307. doi: 10.1080/15213269.2016.1257393

Domahidi, E. & Quandt, T. (2015). "And all of a sudden my life was gone...": A biographical analysis of highly engaged adult gamers. New Media & Society, 17(7), S. 1154-1169. doi: 10.1177/1461444814521791

Domahidi, E., Festl, R. & Quandt, T. (2014). To dwell among gamers - Investigating the relationship between social online game use and gaming-related friendships. Computers in Human Behavior, 35, S.107-115. doi:10.1016/j.chb.2014.02.023

Domahidi, E., Strippel, C. (2014). Internationalisierung und Journalisierung der deut-schen Kommunikationswissenschaft? Eine Analyse der Artikel und Zitationen aus 50 Jahren Publizistik und Medien & Kommunikationswissenschaft. SCM 3(1), S. 66-100. 

Kowert, R., Domahidi, E., Festl, R & Quandt, T. (2014). Social gaming, lonely life? The impact of digital game play on adolescents' social circles. Computers in Human Behavior, 36, S. 385-390. doi:10.1016/j.chb.2014.04.003

Kowert, R., Domahidi, E. & Quandt, T. (2014). The relationship between online video game involvement and gaming-related friendships among emotionally sensitive individuals. Cyberpsychology, Behavior, & Social Networking, 17(7), S. 447-453. doi:10.1089/cyber.2013.0656.

Kröger, S., Domahidi, E. & Quandt, T. (2013). Go for games: Managerial career net-works in creative industries. Creative Industries Journal, 6(2), 129-150. doi: 10.1386/cij.6.2.129_1

Festl, R., Domahidi, E. & Quandt, T. (2012). Freunde fürs Leben? Zur Veränderung sozialer Beziehungen Jugendlicher durch Computerspiele. merzWissenschaft 2012, 59-72.

Buchkapitel

Domahidi, E. & Quandt, T. (2013). Living in a Virtual World? An excessive gamer typology. In (Quandt, T., & Kröger, S.) (Hrsg.) Multi.Player. Social aspects of digital gaming (S. 204-214). Routledge.

Domahidi, E., Scharkow, M. & Quandt, T. (2013). Real friends and virtual life? Computer games as foci of activity for social community building. In P. Moy (Hr.), Communication and Community (S. 149-169). New York: Hampton Press.

Quandt, T. & Domahidi, E. (2012). Exzessives Online-Spielen und Games-Abhängigkeit. Forschungsergebnisse zu extremer bis pathologischer Nutzung. In T. Becker (Hrsg.), Zwischenbilanz zum Glücksspielstaatsvertrag für Lotterien und Sportwetten. Beiträge zum Symposium 2010 der Forschungsstelle Glücksspiel (S. 35-45). Frankfurt u.a.: Peter Lang.

Kröger, S., Domahidi, E., & Quandt, T. (2011). The game boys' network. A network analysis of the German digital games industry. Proceedings of the 5th DiGRA-Conference "Think, Design, Play". Utrecht.

Herausgeberschaften 

“Computational Methods for Communication Science: Towards A Strategic Roadmap” im International Journal of Communication. (Mit Dr. Julia Niemann-Lenz, Prof. Dr. JungHwan Yang und Prof. Dr. Leonard Reinecke)