http://www.tu-ilmenau.de

Logo TU Ilmenau


You are here

INHALTE

Dipl.-Medienwiss. Britta Gossel

Contact

Room 2317 (EAZ)

Tel.: +49 3677 69 4619

Fax: +49 3677 69 4650

E-Mail: britta.gossel@tu-ilmenau.de

Curriculum Vitae

08/ 2010  - nowResearch Assistant at the Media and Communication Management Group
04/ 2010  - now

Lecturer at Erfurt University and Ilmenau University of Technology

01/ 2010  - now

Co-founder of Institut for Public Relations Dresden | Ilmenau

01/ 2008  - now

European Parliament Brussels/Strasbourg, spokesperson

01/ 2006  - now Freelancer media consultant
08/ 2005  - 04/ 2006

Project "Crisis Communication Congress Ilmenau", team leader

02/ 2005  - 04/ 2006

Project pupil competition "JugendUnternimmt", founding member

11/ 2004  - now

Dissertation at the communication science department, Otto-Friedrich-University Bamberg, Prof. Dr. Anna-Maria Theis-Berglmair, organisational communication

10/ 2004  - 09/ 2006

Lecturer at Ilmenau University of Technology

10/ 1999  - 04/ 2004Study of Applied Media Science at Ilmenau University of Technology, Diploma
1999 Abitur (A-level degrees)

   

    

    

 

   

     

 

                           

 

Teaching

  • Entrepreneurship, TU Ilmenau (Applied field: winter term 10/11)
  • The European Union: Bureaucracy moster or peacemaker, TU Ilmenau (seminar: summer term 10)
  • Computer games: Utilization, effects, meaning, Erfurt University (seminar: summer term 10)
  • Media theory II, TU Ilmenau (seminar: summer terms 05 and 06)
  • Media theory I, TU Ilmenau (seminar: winter terms 04/05 and 05/06)

Research

  • Entrepreneurship
  • Innovation communication
  • Organisational communication
  • Social Systems Theory
  • Organisational Theories 
  • Psychological Motives Research
  • European Union, European Parliament, European media work
  • Qualitative empiric methods

Publications and lecture

Publikationen

  • Gossel, B. (2013, forthcoming) (Hg.): Entrepreneurship Research. Discussing today the awareness of tomorrow. Ilmenau 2013.
  • Gossel, B. (2013, forthcoming): Entrepreneurship Research in Germany - A young scientist's perspective. In: Gossel, B. (2013): Entrepreneurship Research. Discussing today the awareness of tomorrow

  • Will, A./ Brüntje, D./ Gossel, B. (2013, forthcoming): Entrepreneurial venturing and media management. In: Lowe, G.F. & Brown, C. (Eds): What’s so special about media management? Springer 2013.
  • Gossel, B./ Will, A. (2012): Neue Medien - Neue Wertschöpfung - Neue Unternehmen? Eine theoretische Betrachtung medialer Potenziale für den Entrepreneurship-Prozess. In: Kolo, C./ Döbler, T./ Rademacher, L. (Hg.): Wertschöpfung durch Medien im Wandel. Baden-Baden 2012, 321-336.
  • Gossel, B. (2008): Die beobachtende Organisation. Vorstellung einer systemtheoretisch orientierten Studie zur Frage „Wie strukturiert beobachtet die Organisation ihre Umwelt?“ In: Raabe/ Stöber/ Theis-Berglmair/ Wied (Hg.): Medien und Kommunikation in der Wissensgesellschaft. Konstanz 2008, 201-210
  •  Gossel, B. (2004): Unternehmenskommunikation verstehen. Eine Betrachtung der wissenschaftlichen Diskussion zum Thema Unternehmenskommunikation unter einem rezipienten- und feedbackorientierten Fokus. Diplomarbeit, Ilmenau.

Vorträge

  • Will, A./ Gossel, B./ Brüntje, D. (2013): Breaking off common assumptions on media markets. Theoretical consequences from digital transformationEuropean Media Management Education Association EMMA in Bournemouth (UK), 13-14. Juni 2013 (peer reviewed)

  • Gossel, B. (2012): Communication activity is the organization? - A look through the lens of CCO perspective. Jönköping International Business School. Jönköping (Sweden). Gastvortrag.
  • Will, A./ Brüntje, D./ Gossel, B. (2012): The creation of innovative media ventures – what can media management learn from entrepreneurship research? European Media Management Education Association EMMA in Budapest (Hungary), 10.-11. Februar 2012 (peer reviewed)
  • Gossel, B. (2011): Erst einmal Informationen heranschaffen - Kommunikation potenzieller Entrepreneure. Medienforum 2011 in Ilmenau (Germany), 24. Juni 2011  (peer reviewed)
  • Gossel, B. (2010): Public Relations und Medienarbeit im Europawahlkampf. Gastvorlesung bei Prof. Dr.  Wolfgang Schweiger, Technische Universität Ilmenau. Ilmenau  (Germany). 
  • Gossel, B. (2009): Public Relations und Medienarbeit im Europäischen Parlament. Gastvorlesung bei Prof. Dr. Diana Ingenhoff, Universität Fribourg. Fribourg  (Switzerland).
  • Gossel, B. (2008): Pressearbeit im Europäischen Parlament. Akademie „Zukunft der Medien“ der Stiftung der Deutschen Wirtschaft (sdw) und der Bertelsmann AG. Bielefeld  (Germany). 
  • Gossel, B. (2008): Pressearbeit im Europäischen Parlament. Technische Universität Ilmenau. Ilmenau 

Poster

Memberships