Technische Universität Ilmenau

Computerspiele - Modultafeln der TU Ilmenau

Die Modultafeln sind ein Informationsangebot zu unseren Studiengängen. Rechtlich verbindliche Angaben zum Verlauf des Studiums entnehmen Sie bitte dem jeweiligen Studienplan (Anlage zur Studienordnung). Bitte beachten Sie diesen rechtlichen Hinweis. Angaben zum Raum und Zeitpunkt der einzelnen Lehrveranstaltungen entnehmen Sie bitte dem aktuellen Vorlesungsverzeichnis.

Fachinformationen zu Fachnummer 8269 - allgemeine Informationen
Fachnummer8269
FakultätFakultät für Wirtschaftswissenschaften und Medien
Fachgebietsnummer2557 (Virtuelle Welten - Digitale Spiele)
Fachverantwortliche(r)Prof. Dr. Wolfgang Broll
SpracheEnglisch, auf Nachfrage Deutsch
TurnusWintersemester
Vorkenntnisse

Fundamentals in computer graphics, programming, and modelling

Lernergebnisse

Students will learn the major technologies for game development as used in particular for current 3D games.

Inhalt

The course will cover the following topics:

  • Game genres, USK 
  • Game design
  • Gaming hardware, game engines, scripting languages
  • Collision detection and resolution, game physics
  • Graphics and rendering
  • Character animation
  • Game AI
  • Audio programming
  • Networked games
  • Audio visual
  • Game production
  • Next-gen games
Medienformen

Presentations, demonstrations, slides, practical game development

Literatur

Introduction to Game Development, Steve Rabin (ed.), 2nd ed., Charles River Media Further literature to be announced in the lecture

Lehrevaluation

Pflichtevaluation:

Freiwillige Evaluation:

WS 2013/14 (Vorlesung)

Hospitation:

Spezifik Referenzfach
FachnameComputerspiele
Prüfungsnummer2400632
Leistungspunkte
Präsenzstudium (h)
Selbststudium (h)
Verpflichtungunbekannt
Abschlusskeiner
Details zum Abschluss<p>Proof of performance is an evaluation of the course of study to create computer game (evaluation criteria include design, concept, implementation, gameplay, presentation, demonstration, documentation, user manual).&nbsp;&nbsp;</p><div id="gt-res-c" class="g-unit"><div id="gt-res-p"><div id="gt-res-data"><div id="gt-res-wrap"><div id="gt-res-content" class="almost_half_cell"><div dir="ltr" style="-ms-zoom: 1;"><span id="result_box" lang="en"><span class="hps">For</span> <span class="hps">MKW</span> <span class="hps">Master</span> <span class="hps">recognition</span> <span class="hps">can occur</span> <span class="hps">as a&nbsp;specialization </span><span class="hps">modules</span> <span class="hps">through</span> <span class="hps">the provision</span> <span class="hps">of</span> <span class="hps">additional service</span> <span class="hps">in addition to</span> <span class="hps">game development</span>.</span></div></div></div></div></div></div>
Anmeldemodalitäten für alt. Leistungen

Pflichtevaluation:


Freiwillige Evaluation:


WS 2013/14 (Vorlesung)


Hospitation:

max. Teilnehmerzahl
Spezifik im Studiengang Master Medientechnologie 2013
FachnameComputerspiele
Prüfungsnummer2400287
Leistungspunkte3
Präsenzstudium (h)34
Selbststudium (h)56
VerpflichtungWahlpflicht
Abschlussschriftliche Studienleistung
Details zum Abschluss

Proof of performance is an evaluation of the course of study tu create computer game (evaluation criteria include design, concept, implementation, gameplay, presentation, demonstration, documentation, user manual).

 

For MKW Master recognition can occur as a specialization modules through the provision of additional service in addition to game development.

 

Anmeldemodalitäten für alt. Leistungen

Pflichtevaluation:


Freiwillige Evaluation:


WS 2013/14 (Vorlesung)


Hospitation:

max. Teilnehmerzahl
Spezifik im Studiengang Master Medientechnologie 2009
FachnameComputerspiele
Prüfungsnummer2400287
Leistungspunkte3
Präsenzstudium (h)34
Selbststudium (h)56
VerpflichtungPflicht
Abschlussschriftliche Studienleistung
Details zum Abschluss

Proof of performance is an evaluation of the course of study tu create computer game (evaluation criteria include design, concept, implementation, gameplay, presentation, demonstration, documentation, user manual).

 

For MKW Master recognition can occur as a specialization modules through the provision of additional service in addition to game development.

 

Anmeldemodalitäten für alt. Leistungen

Pflichtevaluation:


Freiwillige Evaluation:


WS 2013/14 (Vorlesung)


Hospitation:

max. Teilnehmerzahl

Informationen und Handreichungen zur Pflege von Modul- und Fachbeschreibungen durch den Modul- oder Fachverantwortlichen finden Sie auf den Infoseiten zum Modulkatalog.