Technische Universit├Ąt Ilmenau

Introduction to Business - Modultafeln of TU Ilmenau

The Modultafeln have a pure informational character. The legally binding information can be found in the corresponding Studienplan and Modulhandbuch, which are served on the pages of the course offers. Please also pay attention to this legal advice (german only). Information on place and time of the actual lectures is served in the Vorlesungsverzeichnis.

subject properties subject number 959 - common information
subject number959
departmentDepartment of Economic Sciences and Media
ID of group2524 (Group for Finance Research)
subject leaderProf. Dr. Ralf Trost
languageDeutsch
term Wintersemester
previous knowledge and experience

keine

learning outcome

Die Studierenden kennen die grundlegenden Denkweisen und Methoden der Betriebswirtschaftslehre (soweit sie nicht in anderen Lehrveranstaltungen vertieft behandelt werden) und können sie in ihren betrieblichen Tätigkeiten kompetenzerweiternd einfließen lassen.

content
  • Die elementaren betrieblichen Produktionsfaktoren
  • Unternehmensrechtsformen
  • Unternehmenssteuern
  • Betriebliches Rechnungswesen
  • Betriebliche Finanzwirtschaft
  • Unternehmenssteuerung
media of instructionPresenter/Folien, Skript
literature / references

Jeweils in der neuesten Auflage:

Trost, Vorlesungsskript Ausgewählte Teilgebiete der Allgemeinen Betriebswirtschaftslehre

Schmalen/Prechtl, Grundlagen und Probleme der Betriebswirtschaft, Schäffer-Poeschel, Stuttgart

Wöhe/Döring, Einführung in die Allgemeine Betriebswirtschaftslehre, Vahlen, München

evaluation of teaching

Pflichtevaluation:

WS 2008/09 (Fach)

WS 2011/12 (Fach)

WS 2014/15 (Fach)

Freiwillige Evaluation:

Hospitation:

WS 2008/09

Details in major Bachelor Angewandte Medienwissenschaft 2008, Bachelor Angewandte Medienwissenschaft 2009, Bachelor Angewandte Medienwissenschaft 2011, Bachelor Angewandte Medien- und Kommunikationswissenschaft 2012, Bachelor Angewandte Medien- und Kommunikationswissenschaft 2013, Bachelor Angewandte Medien- und Kommunikationswissenschaft 2014
subject nameIntroduction to Business
examination number2500115
credit points3
on-campus program (h)34
self-study (h)56
Obligationobligatory
examwritten examination performance, 90 minutes
details of the certificate
maximum number of participants