Technische Universität Ilmenau

Management and Marketing - Modultafeln of TU Ilmenau

The Modultafeln have a pure informational character. The legally binding information can be found in the corresponding Studienplan and Modulhandbuch, which are served on the pages of the course offers. Please also pay attention to this legal advice (german only). Information on place and time of the actual lectures is served in the Vorlesungsverzeichnis.

module properties 100118 - common information
module number100118
departmentDepartment of Economic Sciences and Media
ID of group 2523 (Marketing Group)
module leaderProf. Dr. Anja GeigenmĂĽller
requirements

keine Voraussetzung

learning outcome

Die Studierenden kennen und verstehen Aufgaben von Unternehmen im Wirtschaftskreislauf und sich daraus ergebende Managementaufgaben der Unternehmensführung und des Marketing. Sie erwerben grundlegende Kenntnisse zu Methoden und Techniken der Unternehmensführung sowie zu Strategien und Instrumenten des Marketings (Fachkompetenz) zur Erfüllung dieser Managementaufgaben. Des Weiteren entwickeln sie Kompetenzen, für konkrete Anwendungsfälle problemrelevante Methoden und Techniken bzw. Strategien und Instrumente auszuwählen, daraus Problemlösungen abzuleiten und diese Problemlösungen zu präsentieren (Methoden- und Sozialkompetenz).

Details in major Bachelor Wirtschaftsinformatik 2013, Bachelor Wirtschaftsinformatik 2015
module nameManagement and Marketing
credit points12
Obligationobligatory
certificate of the module Individual achievements or exams
details of the certificate