Technische Universität Ilmenau

Introduction to Marketing - Modultafeln of TU Ilmenau

The Modultafeln have a pure informational character. The legally binding information can be found in the corresponding Studienplan and Modulhandbuch, which are served on the pages of the course offers. Please also pay attention to this legal advice (german only). Information on place and time of the actual lectures is served in the Vorlesungsverzeichnis.

subject properties subject number 100163 - common information
subject number100163
departmentDepartment of Economic Sciences and Media
ID of group2523 (Marketing Group)
subject leaderProf. Dr. Anja GeigenmĂĽller
languageDeutsch
term Wintersemester
previous knowledge and experience

keine

learning outcome

Die Studierenden kennen und verstehen Marketing im Sinne einer marktorientierten Unternehmensführung. Sie erwerben grundlegende Kenntnisse zum Marketingmanagement, zu Grundlagen und Zielen des Marketings, zu Marketingstrategien und zur Umsetzung durch Marketinginstrumente (Fachkompetenz). Anhand von Beispielen sowie Fallstudienübungen entwickeln sie Kompetenzen, Markt- und Kundenbeziehungen zu analysieren und durch einen zielführenden Einsatz des Marketinginstrumentariums geeignete Marketingmaßnahmen zu entwickeln und zu präsentieren (Methodenkompetenz).

content
  • Grundlagen und Definition von Marketing
  • Konsumentenverhalten
  • Marktforschung
  • Marketingstrategien
  • Marketingmix
  • Internationales Marketing
media of instruction

begleitendes Skript, Power-Point-Präsentationen

literature / references

Homburg, C. (2012): Marketingmanagement. Strategie - Instrumente - Umsetzung - Unternehmensführung. 4. Aufl., Wiesbaden.

evaluation of teaching
Details in major Bachelor Angewandte Medien- und Kommunikationswissenschaft 2012
ATTENTION: not offered anymore
subject nameIntroduction to Marketing
examination number2500169
credit points5
on-campus program (h)45
self-study (h)105
Obligationobligatory
examwritten examination performance, 60 minutes
details of the certificate
Signup details for alternative examinations
maximum number of participants