Technische Universität Ilmenau

Principles of Marketing - Modultafeln of TU Ilmenau

The Modultafeln have a pure informational character. The legally binding information can be found in the corresponding Studienplan and Modulhandbuch, which are served on the pages of the course offers. Please also pay attention to this legal advice (german only). Information on place and time of the actual lectures is served in the Vorlesungsverzeichnis.

module properties 101401 - common information
module number101401
departmentDepartment of Economic Sciences and Media
ID of group 2523 (Marketing Group)
module leaderProf. Dr. Anja GeigenmĂĽller
requirements
learning outcome

Die Studierenden kennen und verstehen Marketing im Sinne einer marktorientierten Unternehmensführung. Sie erwerben grundlegende Kenntnisse zum Marketingmanagement, zu Grundlagen und Zielen des Marketings, zu Marketingstrategien und zur Umsetzung durch Marketinginstrumente (Fachkompetenz). Anhand von Beispielen sowie Fallstudienübungen entwickeln sie Kompetenzen, Markt- und Kundenbeziehungen zu analysieren und durch einen zielführenden Einsatz des Marketinginstrumentariums geeignete Marketingmaßnahmen zu entwickeln und zu präsentieren (Methodenkompetenz).

Details in major Bachelor Angewandte Medien- und Kommunikationswissenschaft 2014
module namePrinciples of Marketing
credit points5
Obligationobligatory
certificate of the module Individual achievements or exams
details of the certificate