Technische Universität Ilmenau

Introduction to Marketing - Modultafeln of TU Ilmenau

The module lists provide information on the degree programmes offered by the TU Ilmenau.

Please refer to the respective study and examination rules and regulations for the legally binding curricula (Annex Curriculum).

You can find all details on planned lectures and classes in the electronic university catalogue.

Information and guidance on the maintenance of module descriptions by the module officers are provided at Module maintenance.

Please send information on missing or incorrect module descriptions directly to modulkatalog@tu-ilmenau.de.

module properties module number 100163 - common information
module number100163
departmentDepartment of Economic Sciences and Media
ID of group2523 (Marketing)
module leaderProf. Dr. Anja GeigenmĂĽller
languageDeutsch
term Wintersemester
previous knowledge and experience

keine

learning outcome

Die Studierenden kennen und verstehen Marketing im Sinne einer marktorientierten Unternehmensführung. Sie erwerben grundlegende Kenntnisse zum Marketingmanagement, zu Grundlagen und Zielen des Marketings, zu Marketingstrategien und zur Umsetzung durch Marketinginstrumente (Fachkompetenz). Anhand von Beispielen sowie Fallstudienübungen entwickeln sie Kompetenzen, Markt- und Kundenbeziehungen zu analysieren und durch einen zielführenden Einsatz des Marketinginstrumentariums geeignete Marketingmaßnahmen zu entwickeln und zu präsentieren (Methodenkompetenz).

content
  • Grundlagen und Definition von Marketing
  • Konsumentenverhalten
  • Marktforschung
  • Marketingstrategien
  • Marketingmix
  • Internationales Marketing
media of instruction

begleitendes Skript, Power-Point-Präsentationen

literature / references

Homburg, C. (2012): Marketingmanagement. Strategie - Instrumente - Umsetzung - Unternehmensführung. 4. Aufl., Wiesbaden.

evaluation of teaching
Details reference subject
module nameIntroduction to Marketing
examination number2500169
credit points5
SWS4
on-campus program (h)45
self-study (h)105
obligationobligatory module
examwritten examination performance, 60 minutes
details of the certificate
signup details for alternative examinations
maximum number of participants
Details in degree program Bachelor Angewandte Medien- und Kommunikationswissenschaft 2012
ATTENTION: not offered anymore
module nameIntroduction to Marketing
examination number2500169
credit points5
on-campus program (h)45
self-study (h)105
obligationobligatory module
examwritten examination performance, 60 minutes
details of the certificate
signup details for alternative examinations
maximum number of participants