Technische Universität Ilmenau

Unternehmensrechnung und Marketing - Modultafeln of TU Ilmenau

The module lists provide information on the degree programmes offered by the TU Ilmenau.

Please refer to the respective study and examination rules and regulations for the legally binding curricula (Annex Curriculum).

You can find all details on planned lectures and classes in the electronic university catalogue.

Information and guidance on the maintenance of module descriptions by the module officers are provided at Module maintenance.

Please send information on missing or incorrect module descriptions directly to modulkatalog@tu-ilmenau.de.

module properties module number 101925 - common information
module number101925
departmentDepartment of Economic Sciences and Media
ID of group2523 (Marketing)
module leaderProf. Dr. Anja Geigenmüller
language
term unbekannt
previous knowledge and experience
learning outcome

Durch das vertiefte Studium der betriebswirtschaftlichen Teildisziplinen Marketing sowie Accounting & Management Control erlangen die Studierenden umfassende Kenntnisse zu marktorientierten Aktivitäten im Unternehmen sowie zu Konzepten und Instrumenten der strategischen Unternehmenssteuerung (Fachkompetenz). Sie erwerben zudem Kenntnisse und Erfahrungen mit Instrumenten der Informationsgewinnung und-verbreitung, der Entscheidungsunterstützung sowie der Analyse, Planung, Bewertung und Implementierung von Maßnahmen im Sinne einer wertorientierten Unternehmensführung (Methodenkompetenz).

content
media of instruction and technical requirements for education and examination in case of online participation
literature / references
evaluation of teaching
Details reference subject
module nameUnternehmensrechnung und Marketing
examination number90283
credit points26
SWS0
on-campus program (h)0
self-study (h)780
obligationobligatory module
exammultiple performances
details of the certificate
alternative examination performance due to COVID-19 regulations incl. technical requirements
signup details for alternative examinations
maximum number of participants