Technische Universität Ilmenau

Elective Course Marketing B1 - Modultafeln of TU Ilmenau

The module lists provide information on the degree programmes offered by the TU Ilmenau.

Please refer to the respective study and examination rules and regulations for the legally binding curricula (Annex Curriculum).

You can find all details on planned lectures and classes in the electronic university catalogue.

Information and guidance on the maintenance of module descriptions by the module officers are provided at Module maintenance.

Please send information on missing or incorrect module descriptions directly to modulkatalog@tu-ilmenau.de.

module properties module number 200185 - common information
module number200185
departmentDepartment of Economic Sciences and Media
ID of group2523 (Marketing)
module leaderProf. Dr. Anja Geigenmüller
languageEnglisch
term Sommersemester
previous knowledge and experience

Marketingmanagement & (Online-Marketing/Technologiemarketing)
Fachsprache Englisch mind. B2

learning outcome

Die Studierenden kennen ausgewählte Bereiche des Marketings,  z.B. Services Marketing, Retailing & E-Commerce, Entrepreneurial Marketing (Fachkompetenz), sie können Methoden aus den ausgewählten Bereichen des Marketings anwenden (Methodenkompetenz) und durch die Gruppenübungen und Präsentationen sind sie geschult im Sozialverhalten in Gruppen und Teams (Sozialkompetenz).

content

Die fachliche Ausrichtung des Angebots wird regelmäßig durch den Rat der Fakultät für Wirtschaftswissenschaften und Medien festgelegt. Kurssprache ist in jedem Fall Englisch.

media of instruction

Tafelbild, Powerpoint-Präsentation, Online-Ressourcen

literature / references

wird in Abhängigkeit von fachlicher Ausrichtung des Lehrangebots zu Semesterbeginn festgelegt

evaluation of teaching
Details reference subject
module nameElective Course Marketing B1
examination number2500489
credit points5
SWS3 (2 V, 1 Ü, 0 P)
on-campus program (h)33.75
self-study (h)116.25
obligationobligatory module
examwritten examination performance, 60 minutes
details of the certificate

schriftliche Prüfungsleistung nach Abschluss der Veranstaltung

signup details for alternative examinations
maximum number of participants