Technische Universität Ilmenau

colloquium - Modultafeln of TU Ilmenau

The module lists provide information on the degree programmes offered by the TU Ilmenau.

Please refer to the respective study and examination rules and regulations for the legally binding curricula (Annex Curriculum).

You can find all details on planned lectures and classes in the electronic university catalogue.

Information and guidance on the maintenance of module descriptions by the module officers are provided at Module maintenance.

Please send information on missing or incorrect module descriptions directly to modulkatalog@tu-ilmenau.de.

module properties colloquium in degree program Master Elektrotechnik und Informationstechnik 2014 (AST)
module number5479
examination number99002
departmentDepartment of Computer Science and Automation
ID of group 21 (Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik)
module leaderProf. Dr. Peter Schaaf
term (unknown)
language
credit points10
on-campus program (h)0
self-study (h)300
obligationobligatory module
examoral examination performance, 45 minutes
details of the certificate
signup details for alternative examinations
maximum number of participants
previous knowledge and experience

Zulassung zum Kolloquium

learning outcome

Die Studierenden vertiefen in einem speziellen fachlichen Thema ihre bisher erworbenen Kompetenzen. Sie werden befähigt, eine komplexe und konkrete Problemstellung zu beurteilen und unter Anwendung der bisher erworbenen Theorie- und Methodenkompetenzen selbstständig zu bearbeiten. Das Thema ist gemäß wissenschaftlicher Standards zu dokumentieren und die Studierenden werden befähigt, entsprechende wissenschaftlich fundierte Texte zu verfassen. Die Studierenden erwerben Problemlösungskompetenz und lernen es, die eigene Arbeit zu bewerten und einzuordnen.

content

Mündlicher Vortrag durch die Studierenden

media of instruction

Beamer, Tafel, Whiteboard, Blätter, Händouts, Filme, Videoanimationen, Grafiken, Muster, Proben, je nach Bedarf

literature / references

spezifische Literatur

evaluation of teaching