Technische Universität Ilmenau

Public Relations and Communication in the context of Globalization - Modultafeln der TU Ilmenau

Die Modultafeln sind ein Informationsangebot zu den Studiengängen der TU Ilmenau.

Die rechtsverbindlichen Studienpläne entnehmen Sie bitte den jeweiligen Studien- und Prüfungsordnungen (Anlage Studienplan).

Alle Angaben zu geplanten Lehrveranstaltungen finden Sie im elektronischen Vorlesungsverzeichnis.

Informationen und Handreichungen zur Pflege von Modulbeschreibungen durch die Modulverantwortlichen finden Sie unter Modulpflege.

Hinweise zu fehlenden oder fehlerhaften Modulbeschreibungen senden Sie bitte direkt an modulkatalog@tu-ilmenau.de.

Modulinformationen zum Modul Public Relations and Communication in the context of Globalization im Studiengang Master Medien- und Kommunikationswissenschaft/Media and Communication Science 2013
ModulnamePublic Relations and Communication in the context of Globalization
Modulnummer101878
FakultätFakultät für Wirtschaftswissenschaften und Medien
Fachgebietsnummer 2555 (Public Relations mit dem Schwerpunkt Technikkommunikation)
Modulverantwortliche(r) Dr. Andreas Schwarz
Leistungspunkte6
VerpflichtungWahlmodul
Voraussetzungen

This course requires a basic knowledge in the field of media and communication studies as well as public relations.

ModulabschlussEinzelleistungen
Details zum Abschluss

Frequent / active participation and evidence of preparation; research presentation; case presentation; case paper

Alternative Abschlussform aufgrund verordneter Corona-Maßnahmen inkl. technischer Voraussetzungen
Anmeldemodalitäten für alternative PL oder SL
Lernergebnisse und erworbene Kompetenzen

The course objectives are:



  • Understanding and overview on international public relations / international strategic communication as research fields and fields of practice

  • Understanding and analysis of the international environment of strategic communicators and their organizations in terms of contextual factors such as culture, political systems, economic development, media systems, online communication, international and transnational networks, etc.

  • Identification and analysis of key actors/organizations (e.g., multinational companies, NGOs, IGOs, government) in the fields of international public relations / international strategic communication including their strategic goals, approaches, institutional structures and methods

  • Development of skills in international communication planning and campaigns

Das Modul beinhaltet die folgenden Fächer:
Public Relations and Communication in the context of Globalization
Leistungspunkte6
VerpflichtungPflichtmodul
Modulabschlussalternative Prüfungsleistung
TurnusWintersemester