http://www.tu-ilmenau.de

Logo TU Ilmenau


Ansprechpartner

Claudia Auer

Wissenschaftliche Mitarbeiterin

Telefon +49 3677 69 4659

E-Mail senden

Ihre Position

INHALTE

Pauline Estella

Wissenschaftliche Mitarbeiterin

Kontakt

persönlich: EAZ 2319

Tel.: +49 3677 69 4698
Fax: +49 3677 69 4645
eMail: pauline-gidget.estella@tu-ilmenau.de

Weitere Informationen zur Person

Curriculum Vitae

Curriculum Vitae

Pauline Gidget Estella arbeitet als Assistenzprofessorin an der University of the Philippines und als Beraterin für journalistische Lehrplanentwicklung am philippinischen Bildungsministerium. An ihrer Heimatuniversität unterrichtet sie Kommunikationswissenschaft, Journalismus und Englisch als Zweitsprache für Filipinos und internationale Studierende. Zudem gibt Estella in mehreren philippinischen Unternehmen Schulungen zur Kommunikation am Arbeitsplatz.

Sie erwarb ihren Bachelor-Abschluss in Journalismus (cum laude) und ihren Master-Abschluss in Kommunikationswissenschaften (Academic Achievement award) an der University of the Philippines. In ihrer Forschung konzentriert sie sich auf Journalismus, Medienwissenschaften und Entwicklungskommunikation. In ihrer Dissertation untersucht Estella unter der Leitung von Dr. Martin Löffelholz die Entwicklung der journalistischen Ausbildung in Südostasien im Internetzeitalter.

Bevor Estella mit einem Regierungsstipendium für ihre Doktorarbeit ausgezeichnet wurde, stellte sie ihre Forschung zu Journalismuspädagogik und Bildungsbewertung auf verschiedenen Konferenzen vor. Zudem war sie im Bereich des alternativen Journalismus aktiv, bevor sie Dozentin an der Universität wurde.

Ausgewählte wissenschaftliche Vorträge

Ausgewählte wissenschaftliche Vorträge

“An evaluation of and experimentation on journalism instruction in public elementary schools”. Presented in the Annual Journalism Conference sponsored by the Philippine Department of Education. December 13, 2016

“‘Balanced News, Fearless Views’: The stylistics of Philippine Daily Inquirer headlines in the first 100 days of the Rodrigo Duterte presidency”. 9th University of the Philippines-Los Baños College of Arts and Sciences Student-Faculty Research Conference. November 14, 2016

“Mismatched expectations: A case study on educational programming in Philippine public elementary schools”. 8th University of the Philippines-Los Baños College of Arts and Sciences Student-Faculty Research Conference. November 16, 2015

“An evaluation of journalism instruction and related policy in select public elementary schools”. UPLB Graduate Student Leadership and Research Conference, sponsored by UPLB Graduate School and Southeast Asian Regional Center for Graduate Study and Research in Agriculture. May 16, 2015

“Educating the Educators: An evaluation of the preparedness of elementary school teachers in Los Baños, Laguna, Philippines for journalism instruction and internet-mediated learning”. International Education and Development Conference in Bangkok Thailand. March 5-7, 2015

“Start Them Young’: The campus press situation”. College Editors Guild of the Philippines national conferences. May 2011-May 2013 (multiple presentations of the same topic).

“The Language of News”. “Out of the Box” media organization forum on media literacy. December 6, 2015

Wissenschaftliche Publikationen (peer reviewed)

Wissenschaftliche Publikationen (peer reviewed)

“’Educating the Educators’: An evaluation of the preparedness of elementary school teachers in Los Baños, Laguna, Philippines for journalism instruction and internet-mediated learning”. International peer-reviewed academic journal published by Global Universities in Distance Education and Marconi University (Italy). 2015

“’Gridlock’: A critical discourse analysis on the Manuel ‘Mar’ Roxas II- Alfred Romualdez dialogue on Typhoon Yolanda relief and rescue efforts”. The University of the Philippines-Los Baños Journal. 2014

“Policy and Pedagogy: A case study in educational programming for journalism instruction in public elementary schools”. The University of the Philippines-Los Baños Journal. (Special issue to be released 2018)