Globalization as a trend for journalism. - In: The Routledge handbook of religion and journalism. - Abingdon, Oxon : Routledge, (2021), insges. 16 S.
§ 30 Nachweis der Rechtmäßigkeit der Einfuhr. - In: Kulturgutschutzgesetz. - Baden-Baden : Nomos, (2021), S. 316-322
§ 29 Ausnahmen vom Einfuhrverbot. - In: Kulturgutschutzgesetz. - Baden-Baden : Nomos, (2021), S. 310-316
§ 28 Einfuhrverbot. - In: Kulturgutschutzgesetz. - Baden-Baden : Nomos, (2021), S. 288-310
Kuturgutschutz in Deutschland: ein historischer Rückblick. - In: Kulturgutschutzgesetz. - Baden-Baden : Nomos, (2021), S. 56-69
Kulturgutschutzgesetz
1. Auflage. - Baden-Baden : Nomos, 2021. - 640 Seiten. . - (NomosKommentar) ISBN 978-3-8487-3746-8
- Literaturverzeichnis (Seite 27-47), Literaturangaben und Index
Zwölf Monografien und Sammelbände über Sexarbeit bzw. Prostitution. - In: . - Stuttgart : Thieme, ISSN 1438-9460, Bd. 33 (2020), 4, S. 234-239
https://doi.org/10.1055/a-1282-8313
Sexarbeit in Deutschland: zwischen Fakten und Fiktionen. - In: Zeitschrift für Sexualforschung : Sexualität darstellen - Sexualität denken.. - Stuttgart : Thieme, ISSN 1438-9460, Bd. 33 (2020), 4, S. 189-192
- Editorial
https://doi.org/10.1055/a-1248-9324
The economics of social media (super-)stars: an empirical investigation of stardom and success on YouTube. - In: The journal of media economics. - New York, NY : Routledge, Taylor and Francis Group, ISSN 1532-7736, (2020), S. 1-21
- Published online: 30 Nov 2020
A new type of superstars developed with the rise of social media markets: social media superstars (SMS). The economic literature on the superstar phenomenon provides empirical evidence on different types of stars, above all athletes and musicians. This paper presents the first empirical work on SMS with original data from YouTube. Using various econometric techniques, we analyze a unique sample of 200 YouTube stars out of four different video categories to shed light on this new phenomenon. Beyond applying classic economic concepts on superstars by Rosen, MacDonald, and Adler, we contribute to extending the literature toward attention economics and the concepts of audience building (audience attraction and maintenance). In our empirical analysis, we find evidence supporting an inverse U-shape influence of upload frequency on the success of SMS. Moreover, we find empirical evidence that the duration and experience in the market have a significant influence on social media success. Eventually, we derive implications for superstar theory, SMS management, service providers, and advertisers.
https://doi.org/10.1080/08997764.2020.1849228
Wissenschaft in Zeiten politischer Korrektheit - Bemerkungen zur Causa Klauk. - In: Wirtschaftspsychologie. - Lengerich : Pabst Science Publ., ISSN 1615-7729, Bd. 22 (2020), 2, S. 65-69