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Univ.-Prof. Dr. Oliver Budzinski

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Publikationen

Veröffentlichungen der Fakultät für Wirtschaftswissenschaften und Medien ab 2015

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Erstellt: Fri, 22 Jan 2021 23:26:22 +0100 in 0.0438 sec


Seeger, Matthew W.; Auer, Claudia; Schwarz, Andreas;
Risk, crisis, and the global village : international perspectives. - In: The handbook of international crisis communication research. - Chichester : Wiley Blackwell, (2016), S. 510-517

https://ebookcentral.proquest.com/lib/ubilm-ebooks/detail.action?docID=4509799
Borsch, Erik;
Der Einsatz der Data Envelopment Analysis zur Effizienzmessung im Bereich Abfallwirtschaft : ein systematischer Literaturüberblick. - Ilmenau : Verlag proWiWi e.V., 2016. - 1 Online-Ressource (PDF-Datei: IV, 31 Seiten). . - (Ilmenauer Schriften zur Betriebswirtschaftslehre. - 2016,2) ISBN 978-3-940882-47-9

Ziel des vorliegenden Arbeitsberichts war es, einen systematischen Literaturüberblick zur Verwendung der DEA im Bereich Abfallwirtschaft zu geben.



http://hdl.handle.net/10419/147481
Brähler, Gernot; Scholz, Christoph;
Steuer-Marketing in Deutschland? : eine empirische Untersuchung der GWG-Regelung auf die Preisgestaltung von B-to-B Versandhandelsunternehmen. - In: Steuer und Wirtschaft. - Köln : Schmidt, ISSN 0341-2954, Bd. 93 (2016), 1, S. 50-62

Kumar, Sameer; Markscheffel, Bernd;
Bonded-communities in HantaVirus research: a research collaboration network (RCN) analysis. - In: Scientometrics : an international journal for all quantitative aspects of the science of science, communication in science and science policy.. - Dordrecht [u.a.] : Springer Science + Business Media B.V., ISSN 1588-2861, Bd. 109 (2016), 1, S. 533-550

https://doi.org/10.1007/s11192-016-1942-1
Zillich, Arne Freya; Riesmeyer, Claudia; Magin, Melanie; Müller, Kathrin Friederike; Pfaff-Rüdiger, Senta; Rothenberger, Liane; Sehl, Annika;
Werte und Normen als Sollensvorstellungen in der Kommunikationswissenschaft : ein Operationalisierungsvorschlag. - In: Publizistik : Vierteljahreshefte für Kommunikationsforschung.. - Wiesbaden : VS Verl. für Sozialwiss., ISSN 1862-2569, Bd. 61 (2016), 4, S. 393-411

http://dx.doi.org/10.1007/s11616-016-0286-4
Jungnickel, Katrin;
[Rezension von: Mehlis, Katja, Nachrichtenqualität im Internet]. - In: Publizistik. - Wiesbaden : VS Verl. für Sozialwiss., ISSN 1862-2569, 4, S. 493-495
, Rezension von : Mehlis, Katja: Nachrichtenqualität im Internet. - Baden-Baden : Nomos, 2016
http://dx.doi.org/10.1007/s11616-016-0294-4
Müller, Patricia;
Illusion of Knowing durch Social Network Sites? : SNS und tatsächliches und wahrgenommenens politisches Wissen. - In: Verantwortung - Gerechtigkeit - Öffentlichkeit. - Konstanz : UVK Verlagsgesellschaft, ISBN 978-3-86764-652-9, (2016), S. 195-212

Riesmeyer, Claudia; Zillich, Arne; Geise, Stephanie; Klinger, Ulrike; Müller, Kathrin Friederike; Nitsch, Cordula; Rothenberger, Liane; Sehl, Annika;
Werte normen, Normen werten : theoretische und methodische Herausforderungen bei ihrer Analyse. - In: Verantwortung - Gerechtigkeit - Öffentlichkeit. - Konstanz : UVK Verlagsgesellschaft, ISBN 978-3-86764-652-9, (2016), S. 373-393

Budzinski, Oliver;
Aktuelle Herausforderungen der Wettbewerbspolitik durch Marktplätze im Internet. - Ilmenau : Technische Universität, Institut für Volkswirtschaftslehre, 2016. - 1 Online-Ressource (43 Seiten). . - (Diskussionspapier. - Nr. 103)

This essay discusses two immanent challenges for competition policy in online e-commerce markets: the platform character and the role of personalized data. Both phenomena are briefly described from an economic perspective (section 2 and 3) with a focus on how they affect and change competition and markets. Section 4 summarizes landmark antitrust cases and current antitrust concerns re-garding electronic marketplaces like Facebook, Google, or Amazon. Based upon the state of economic theory and the observed patterns of behavior in the landmark cases, implications for competition policy are derived. The essay argues that mo-nopolization and abuse of dominance will be the most relevant areas of competi-tion policy in e-commerce markets, inter alia, due to a naturally more narrow mar-ket structure. Furthermore, abusive strategies may come in a very different shape than on traditional markets. In particular, competition authorities and rules should not only focus on monetary transactions since data plays an important role and may serve as an instrument to exploit consumers or deter competitors. In general, an active competition policy is recommendable in order to keep markets open for further competition and innovation dynamics. Special, more far-reaching regulation beyond the application of an e-commerce-adapted competition policy, however, is not recommendable from an economic perspective and must be expected to do more harm than good.



https://www.db-thueringen.de/receive/dbt_mods_00030214
Döring, Nicola;
Reduced Social Cues/Cues Filtered Out. - In: Medienpsychologie. - Stuttgart : Verlag W. Kohlhammer, (2016), S. 339-348