Technische Universität Ilmenau

Social Media Research - Modultafeln der TU Ilmenau

Die Modultafeln sind ein Informationsangebot zu den Studiengängen der TU Ilmenau.

Die rechtsverbindlichen Studienpläne entnehmen Sie bitte den jeweiligen Studien- und Prüfungsordnungen (Anlage Studienplan).

Alle Angaben zu geplanten Lehrveranstaltungen finden Sie im elektronischen Vorlesungsverzeichnis.

Informationen und Handreichungen zur Pflege von Modulbeschreibungen durch die Modulverantwortlichen finden Sie unter Modulpflege.

Hinweise zu fehlenden oder fehlerhaften Modulbeschreibungen senden Sie bitte direkt an modulkatalog@tu-ilmenau.de.

Modulinformationen zu Modulnummer 101412 - allgemeine Informationen
Modulnummer101412
FakultätFakultät für Wirtschaftswissenschaften und Medien
Fachgebietsnummer2554 (Medienpsychologie und Medienkonzeption)
Modulverantwortliche(r) Dr. Rohangis Mohseni
SpracheEnglish
Turnusganzjährig
Vorkenntnisse
  • Interest in reading scientific articles
  • Interest in questionable research practices
  • Basic statistical knowledge (for understanding results in research articles)
Lernergebnisse und erworbene Kompetenzen
  • Know how to apply research skills to specific papers
  • Know about different quantitative research methods
  • Know about criteria to judge research methods
  • Improve critical thinking and research skills
Inhalt

Critical Reading

In this course, you will learn how to check empirical research papers for flaws and replicability. The papers will come from different areas of media psychology and communication science and will use different quantitative methods (e.g., surveys, experiments).

Medienformen und technische Anforderungen bei Lehr- und Abschlussleistungen in elektronischer Form

Course will be held online exclusively. Being present in Ilmenau is not necessary for completing the course.

https://moodle2.tu-ilmenau.de/course/view.php?id=3643

Literatur

see Moodle

Lehrevaluation
Spezifik Referenzmodul
ModulnameSocial Media Research
Prüfungsnummer2500437
Leistungspunkte6
SWS2
Präsenzstudium (h)22.5
Selbststudium (h)157.5
VerpflichtungPflichtmodul
Abschlussalternative Prüfungsleistung
Details zum Abschluss
  • Presentation (20% of grade)
  • Term paper (50% of grade)
  • Constant and active participation in the seminar (30% of grade)

In order to pass the course as a whole, you have to complete both academic achievements (oral presentation and term paper).

Alternative Abschlussform aufgrund verordneter Corona-Maßnahmen inkl. technischer Voraussetzungen
Anmeldemodalitäten für alternative PL oder SL

Registration for the alternative semester-long final exam is done via the examination administration system (thoska) outside the central exam registration period. The earliest registration is generally possible about 2-3 weeks after the start of the semester. The latest date for registering or deregistering from this specific final performance is fixed at (if not specified, this will be published shortly):

max. Teilnehmerzahl20
Spezifik im Studiengang Master Medien- und Kommunikationswissenschaft/Media and Communication Science 2013
ModulnameSocial Media Research
Prüfungsnummer2500437
Leistungspunkte6
Präsenzstudium (h)22
Selbststudium (h)158
VerpflichtungWahlmodul
Abschlussalternative Prüfungsleistung
Details zum Abschluss
  • Presentation (20% of grade)
  • Term paper (50% of grade)
  • Constant and active participation in the seminar (30% of grade)

In order to pass the course as a whole, you have to complete both academic achievements (oral presentation and term paper).

Alternative Abschlussform aufgrund verordneter Corona-Maßnahmen inkl. technischer Voraussetzungen
Anmeldemodalitäten für alternative PL oder SL

Registration for the alternative semester-long final exam is done via the examination administration system (thoska) outside the central exam registration period. The earliest registration is generally possible about 2-3 weeks after the start of the semester. The latest date for registering or deregistering from this specific final performance is fixed at (if not specified, this will be published shortly):

max. Teilnehmerzahl20
Spezifik im Studiengang Master Medien- und Kommunikationswissenschaft/Media and Communication Science 2013
ModulnameSocial Media Research
Prüfungsnummer90381
Leistungspunkte6
Präsenzstudium (h)22
Selbststudium (h)158
VerpflichtungWahlmodul
Abschlussmehrere Teilleistungen
Details zum Abschluss
  • Presentation (20% of grade)
  • Term paper (50% of grade)
  • Constant and active participation in the seminar (30% of grade)

In order to pass the course as a whole, you have to complete both academic achievements (oral presentation and term paper).

Alternative Abschlussform aufgrund verordneter Corona-Maßnahmen inkl. technischer Voraussetzungen
Anmeldemodalitäten für alternative PL oder SL
max. Teilnehmerzahl