Technische Universität Ilmenau

Marketing 1 and 2 - Modultafeln of TU Ilmenau

The module lists provide information on the degree programmes offered by the TU Ilmenau.

Please refer to the respective study and examination rules and regulations for the legally binding curricula (Annex Curriculum).

You can find all details on planned lectures and classes in the electronic university catalogue.

Information and guidance on the maintenance of module descriptions by the module officers are provided at Module maintenance.

Please send information on missing or incorrect module descriptions directly to modulkatalog@tu-ilmenau.de.

module properties Marketing 1 and 2 in degree program Bachelor Medienwirtschaft 2015
module nameMarketing 1 and 2
module number100592
departmentDepartment of Economic Sciences and Media
ID of group 2523 (Marketing)
module leaderProf. Dr. Anja Geigenmüller
credit points8
obligationobligatory module
requirements

keine Voraussetzung

certificate of the moduleoral examination performance, 45 minutes
details of the certificate
alternative examination performance due to COVID-19 regulations incl. technical requirements
signup details for alternative examinations
learning outcome

Die Studierenden erwerben grundlegende Kenntnisse zu Gegenstand, Zielen, Strategien und Instrumenten des Marketings sowie zu Besonderheiten des Marketings in internationalen Märkten. Sie werden befähigt, markt-, kunden- und wettbewerbsbezogene Problemstellungen zu erkennen, konkrete Aufgabenstellungen abzuleiten und ihre Kenntnisse zur Lösung dieser Aufgabenstellungen und insbesondere zu einer adäquaten Gestaltung des Marketingmix anzuwenden (Fachkompetenz). Des Weiteren verfügen Studierende über Kompetenzen zur Entwicklung von Problemlösungen für beispielhafte Fälle und die Präsentation erarbeiteter Lösungen (Methoden- und Sozialkompetenz). 

The module contains the following subjects:
Marketing 1
credit points3
obligationobligatory module
certificate of the module
term Wintersemester
Marketing 2: Internationales Marketing in Wachstumsmärkten
credit points5
obligationobligatory module
certificate of the module
term Sommersemester