Technische Universität Ilmenau

research Module - Modultafeln of TU Ilmenau

The module lists provide information on the degree programmes offered by the TU Ilmenau.

Please refer to the respective study and examination rules and regulations for the legally binding curricula (Annex Curriculum).

You can find all details on planned lectures and classes in the electronic university catalogue.

Information and guidance on the maintenance of module descriptions by the module officers are provided at Module maintenance.

Please send information on missing or incorrect module descriptions directly to modulkatalog@tu-ilmenau.de.

module properties research Module in degree program Master Medienwirtschaft 2015
module number5657
examination number91430
departmentDepartment of Economic Sciences and Media
ID of group 2551 (Media Research and Political Communication)
module leaderProf. Dr. Jens Wolling
term (unknown)
languageEnglish
credit points10
on-campus program (h)112
self-study (h)188
obligationelective module
examalternative examination performance
details of the certificate
alternative examination performance due to COVID-19 regulations incl. technical requirements
signup details for alternative examinationsDie Anmeldung zur alternativen semesterbegleitenden Abschlussleistung erfolgt über das Prüfungsverwaltungssystem (thoska) außerhalb des zentralen Prüfungsanmeldezeitraumes. Die früheste Anmeldung ist generell ca. 2-3 Wochen nach Semesterbeginn möglich. Der späteste Zeitpunkt für die An- oder Abmeldung von dieser konkreten Abschlussleistung ist festgelegt auf den (falls keine Angabe, erscheint dies in Kürze):
maximum number of participants
previous knowledge and experience

Basic knowledge of communication studies, the specific research topic and the methods applied.

learning outcomeAuf der Grundlage eines vertieften Theorie- und Methodenwissens sind die Studierenden in der Lage,
- ihre forschungsmethodischen Fähigkeiten in innovativen Forschungsprojekten anzuwenden und eigene Beiträge zu wissenschaftlicher Forschung zu erbringen.
- spezifische Probleme der Medienwelt des beginnenden 21. Jahrhunderts, in denen technische Innovationen als Ursache oder potentielle Lösung eine Rolle spielen, zu analysieren und Lösungsansätze zu entwickeln.
content

The course comprises two semesters in which a complete and realistic research project is planned, conceptualized, conducted, analysed, and presented in a professional fashion. Students actively collaborate in all project phases.

media of instruction and technical requirements for education and examination in case of online participation

https://moodle2.tu-ilmenau.de/course/view.php?id=3458 

literature / references

Literature depends on the issue under analysis and is announced in the course and/or researched by students.

evaluation of teaching