Technische Universität Ilmenau

Management and Marketing - Modultafeln of TU Ilmenau

The Modultafeln have a pure informational character. The legally binding information can be found in the corresponding Studienplan and Modulhandbuch, which are served on the pages of the course offers. Please also pay attention to this legal advice (german only). Information on place and time of the actual lectures is served in the Vorlesungsverzeichnis.

module properties Management and Marketing in major Bachelor Wirtschaftsinformatik 2015
module nameManagement and Marketing
module number100118
departmentDepartment of Economic Sciences and Media
ID of group 2523 (Marketing Group)
module leaderProf. Dr. Anja Geigenmüller
credit points12
Obligationobligatory
requirements

keine Voraussetzung

certificate of the module Individual achievements or exams
details of the certificate
Signup details for alternative examinations
learning outcome

Die Studierenden kennen und verstehen Aufgaben von Unternehmen im Wirtschaftskreislauf und sich daraus ergebende Managementaufgaben der Unternehmensführung und des Marketing. Sie erwerben grundlegende Kenntnisse zu Methoden und Techniken der Unternehmensführung sowie zu Strategien und Instrumenten des Marketings (Fachkompetenz) zur Erfüllung dieser Managementaufgaben. Des Weiteren entwickeln sie Kompetenzen, für konkrete Anwendungsfälle problemrelevante Methoden und Techniken bzw. Strategien und Instrumente auszuwählen, daraus Problemlösungen abzuleiten und diese Problemlösungen zu präsentieren (Methoden- und Sozialkompetenz).

The module contains the following subjects:
Marketing 1
credit points4
Obligationobligatory
certificate of the subjectwritten examination performance, 60 minutes
term Wintersemester
Management 1 and 2
credit points8
Obligationobligatory
certificate of the subjectwritten examination performance, 90 minutes
term unbekannt