Technische Universität Ilmenau

Medienökonomie 1 - Modultafeln der TU Ilmenau

Die Modultafeln sind ein Informationsangebot zu den Studiengängen der TU Ilmenau.

Die rechtsverbindlichen Studienpläne entnehmen Sie bitte den jeweiligen Studien- und Prüfungsordnungen (Anlage Studienplan).

Alle Angaben zu geplanten Lehrveranstaltungen finden Sie im elektronischen Vorlesungsverzeichnis.

Informationen und Handreichungen zur Pflege von Modulbeschreibungen durch die Modulverantwortlichen finden Sie unter Modulpflege.

Hinweise zu fehlenden oder fehlerhaften Modulbeschreibungen senden Sie bitte direkt an modulkatalog@tu-ilmenau.de.

Modulinformationen zu Modulnummer 101266 - allgemeine Informationen
Modulnummer101266
FakultätFakultät für Wirtschaftswissenschaften und Medien
Fachgebietsnummer2541 (Volkswirtschaftslehre, insb. Wirtschaftstheorie)
Modulverantwortliche(r)Prof. Dr. Oliver Budzinski
Sprache
Turnusunbekannt
Vorkenntnisse
Lernergebnisse und erworbene Kompetenzen

The students know and understand relevant research topics of the economic analysis of media markets, including the state-of-the-art theories, models and methods. They also know and understand the relevant regulations of competition in media markets.


Students are able:
- to independently apply the learned models and methods to appropriate problems of media economics;
- to analyze and evaluate current scientific and economic policy and regulatory problems with the help of the state-of-the-art scientific methods and theories;
- to apply scientific theories and methods to relevant real and counterfactual problems and to independently draw conclusions for theory and economics policy.


The students acquire and deepen the competences to present tasks and results in the form of a term paper and to apply them in the context of a final written examination.

 

Inhalt
Medienformen und technische Anforderungen bei Lehr- und Abschlussleistungen in elektronischer Form
Literatur
Lehrevaluation
Spezifik Referenzmodul
ModulnameMedienökonomie 1
Prüfungsnummer90312
Leistungspunkte5
SWS0
Präsenzstudium (h)0
Selbststudium (h)150
VerpflichtungWahlmodul
Abschlussmehrere Teilleistungen
Details zum Abschluss

The exam of the module Media Economics consists of two parts:

- a written exam about the contents of Media Economics 1 and 2 at the end of the summer semester (120 minutes).

- a term paper that accompanies the course in the winter semester.


Both exam parts must be taken individually and are included in the overall assessment in equal parts.

For students enrolled in the master programs Business Informatics (Wirtschaftsinformatik) and Media and Communication Sciences, the examination consists of a term paper accompanying the course and a presentation of this work in the winter semester. Attendance and participation in all lectures and all presentations is required.

 

Alternative Abschlussform aufgrund verordneter Corona-Maßnahmen inkl. technischer Voraussetzungen
Anmeldemodalitäten für alternative PL oder SL
max. Teilnehmerzahl
Spezifik im Studiengang Master Medien- und Kommunikationswissenschaft/Media and Communication Science 2013
ModulnameMedienökonomie 1
Prüfungsnummer90312
Leistungspunkte5
Präsenzstudium (h)34
Selbststudium (h)116
VerpflichtungWahlmodul
Abschlussmehrere Teilleistungen
Details zum Abschluss

The exam of the module Media Economics consists of two parts:

- a written exam about the contents of Media Economics 1 and 2 at the end of the summer semester (120 minutes).

- a term paper that accompanies the course in the winter semester.


Both exam parts must be taken individually and are included in the overall assessment in equal parts.

For students enrolled in the master programs Business Informatics (Wirtschaftsinformatik) and Media and Communication Sciences, the examination consists of a term paper accompanying the course and a presentation of this work in the winter semester. Attendance and participation in all lectures and all presentations is required.

 

Alternative Abschlussform aufgrund verordneter Corona-Maßnahmen inkl. technischer Voraussetzungen
Anmeldemodalitäten für alternative PL oder SL
max. Teilnehmerzahl