Technische Universität Ilmenau

Psychology of New Media and Technologies - Modultafeln der TU Ilmenau

Die Modultafeln sind ein Informationsangebot zu den Studiengängen der TU Ilmenau.

Die rechtsverbindlichen Studienpläne entnehmen Sie bitte den jeweiligen Studien- und Prüfungsordnungen (Anlage Studienplan).

Alle Angaben zu geplanten Lehrveranstaltungen finden Sie im elektronischen Vorlesungsverzeichnis.

Informationen und Handreichungen zur Pflege von Modulbeschreibungen durch die Modulverantwortlichen finden Sie unter Modulpflege.

Hinweise zu fehlenden oder fehlerhaften Modulbeschreibungen senden Sie bitte direkt an modulkatalog@tu-ilmenau.de.

Modulinformationen zu Modulnummer 101704 - allgemeine Informationen
Modulnummer101704
FakultätFakultät für Wirtschaftswissenschaften und Medien
Fachgebietsnummer2554 (Medienpsychologie und Medienkonzeption)
Modulverantwortliche(r) Dr. Rohangis Mohseni
Spracheenglisch
Turnusganzjährig
Vorkenntnisse
  • Interest in reading scientific articles
  • Interest in psychological topics
  • Basic statistical knowledge (for understanding results in research articles)
Lernergebnisse und erworbene Kompetenzen
  • Applying research skills to a specific research problem
  • Reviewing state of research
  • Provide a literature review in the field of media psychology and/or Psychology of Technology
  • Improve oral and written presentation skills
Inhalt

Within the course, students will deal with current research topics in Media Psychology and Psychology of Technology, including theoretical foundations and state of the art.

Medienformen und technische Anforderungen bei Lehr- und Abschlussleistungen in elektronischer Form

Course will be held online exclusively. Being present in Ilmenau is not necessary for completing the course.

https://moodle2.tu-ilmenau.de/course/view.php?id=3645

Literatur

To be announced in the first session.

Lehrevaluation

Pflichtevaluation:

WS 2017/18 (Qualitative Evaluation)

Freiwillige Evaluation:

SS 2018 (Seminar)

WS 2018/19 (Seminar)

Hospitationen:

Spezifik Referenzmodul
ModulnamePsychology of New Media and Technologies
Prüfungsnummer2500386
Leistungspunkte6
SWS6
Präsenzstudium (h)67.5
Selbststudium (h)112.5
VerpflichtungPflichtmodul
Abschlussalternative Prüfungsleistung
Details zum Abschluss
  • Presentation (30 % of grade)
  • Term paper (50 % of grade)
  • Constant and active participation in the seminar (20 % of grade)

In order to pass the course as a whole, you have to complete both academic achievements (oral presentation and term paper).

Alternative Abschlussform aufgrund verordneter Corona-Maßnahmen inkl. technischer Voraussetzungen
Anmeldemodalitäten für alternative PL oder SL

Registration for the alternative semester-long final exam is done via the examination administration system (thoska) outside the central exam registration period. The earliest registration is generally possible about 2-3 weeks after the start of the semester. The latest date for registering or deregistering from this specific final performance is fixed at (if not specified, this will be published shortly):

max. Teilnehmerzahl30
Spezifik im Studiengang Master Medien- und Kommunikationswissenschaft/Media and Communication Science 2013
ModulnamePsychology of New Media and Technologies
Prüfungsnummer2500386
Leistungspunkte6
Präsenzstudium (h)45
Selbststudium (h)135
VerpflichtungWahlmodul
Abschlussalternative Prüfungsleistung
Details zum Abschluss
  • Presentation (30 % of grade)
  • Term paper (50 % of grade)
  • Constant and active participation in the seminar (20 % of grade)

In order to pass the course as a whole, you have to complete both academic achievements (oral presentation and term paper).

Alternative Abschlussform aufgrund verordneter Corona-Maßnahmen inkl. technischer Voraussetzungen
Anmeldemodalitäten für alternative PL oder SL

Registration for the alternative semester-long final exam is done via the examination administration system (thoska) outside the central exam registration period. The earliest registration is generally possible about 2-3 weeks after the start of the semester. The latest date for registering or deregistering from this specific final performance is fixed at (if not specified, this will be published shortly):

max. Teilnehmerzahl30
Spezifik im Studiengang Master Medien- und Kommunikationswissenschaft/Media and Communication Science 2013
ModulnamePsychology of New Media and Technologies
Prüfungsnummer90365
Leistungspunkte6
Präsenzstudium (h)22
Selbststudium (h)158
VerpflichtungWahlmodul
Abschlussmehrere Teilleistungen
Details zum Abschluss
  • Presentation (30 % of grade)
  • Term paper (50 % of grade)
  • Constant and active participation in the seminar (20 % of grade)

In order to pass the course as a whole, you have to complete both academic achievements (oral presentation and term paper).

Alternative Abschlussform aufgrund verordneter Corona-Maßnahmen inkl. technischer Voraussetzungen
Anmeldemodalitäten für alternative PL oder SL
max. Teilnehmerzahl