Technische Universität Ilmenau

Wertschöpfungsmanagement - Modultafeln of TU Ilmenau

The module lists provide information on the degree programmes offered by the TU Ilmenau.

Please refer to the respective study and examination rules and regulations for the legally binding curricula (Annex Curriculum).

You can find all details on planned lectures and classes in the electronic university catalogue.

Information and guidance on the maintenance of module descriptions by the module officers are provided at Module maintenance.

Please send information on missing or incorrect module descriptions directly to modulkatalog@tu-ilmenau.de.

module properties Wertschöpfungsmanagement in degree program Master Allgemeine Betriebswirtschaftslehre 2013
module nameWertschöpfungsmanagement
module number100006
departmentDepartment of Economic Sciences and Media
ID of group 2522 (Sustainable Production and Logistics Management)
module leaderProf. Dr. Rainer Souren
credit points15
obligationobligatory module
requirements

Bachelorabschluss mit bwl. Grundkenntnissen

certificate of the module Individual achievements or exams
details of the certificate
alternative examination performance due to COVID-19 regulations incl. technical requirements
signup details for alternative examinations
learning outcome

Die Studierenden kennen die Grundbegriffe der Unternehmensführung, der Produktions- und Kostentheorie sowie des Marketings und können die grundlegenden Aufgaben von Unternehmen als Wertschöpfungssysteme in Wirtschaftskreisläufen erklären. Sie sind vertraut mit zentralen Managementfunktionen (Planung, Organisation, Personalführung, Kontrolle) und können einfache Planungsansätze auf Fragestellungen der Produktion und des Absatzes anwenden. Überdies können sie die verschiedenen Managementebenen unterscheiden und erlangen eine strategische Handlungskompetenz für die Gestaltung der Organisation und des Marketing-Konzepts. Sie besitzen zudem eine praktische Handlungs- und Methodenkompetenz bei der Planung des Erzeugnisprogramms, des Produktionsvollzugs und der Auswahl des geeigneten Marketing-Mixes.

The module contains the following subjects:
Marketing 1
credit points4
obligationobligatory module
certificate of the modulewritten examination performance, 60 minutes
term Wintersemester
Operations Management 1
credit points3
obligationobligatory module
certificate of the moduleoral examination performance, 30 minutes
term Wintersemester
Management 1 and 2
credit points8
obligationobligatory module
certificate of the module examination performance, 90 minutes
term unbekannt