Technische Universität Ilmenau

Social Media Research - Modultafeln der TU Ilmenau

Die Modultafeln sind ein Informationsangebot zu unseren Studiengängen. Rechtlich verbindliche Angaben zum Verlauf des Studiums entnehmen Sie bitte dem jeweiligen Studienplan (Anlage zur Studienordnung). Bitte beachten Sie diesen rechtlichen Hinweis.
Angaben zum Raum und Zeitpunkt von geplanten Lehrveranstaltungen entnehmen Sie bitte dem e-Veranstaltungskalender. Lehrveranstaltungen und Prüfungen, die nicht im e-Veranstaltungskalender abgebildet sind, werden "nach Vereinbarung" geplant. Eine Auflistung der betroffenen Veranstaltungen finden Sie hier: Lehrveranstaltungen, Prüfungen.

Fachinformationen zu Social Media Research im Studiengang Master Medien- und Kommunikationswissenschaft/Media and Communication Science 2013
Fachnummer101412
Prüfungsnummer2500437
FakultätFakultät für Wirtschaftswissenschaften und Medien
Fachgebietsnummer 2554 (Medienpsychologie und Medienkonzeption)
Fachverantwortliche(r) Dr. Rohangis Mohseni
Turnusganzjährig
SpracheEnglish
Leistungspunkte6
Präsenzstudium (h)22
Selbststudium (h)158
VerpflichtungWahlpflicht
Abschlussalternative Prüfungsleistung
Details zum Abschluss
  • Presentation (30 % of grade)
  • Term paper (50 % of grade)
  • Constant and active participation in the seminar (20 % of grade)

In order to pass the course as a whole, you have to complete both academic achievements (oral presentation and term paper).

Anmeldemodalitäten für alternative PL oder SL

Registration for the alternative semester-long final exam is done via the examination administration system (thoska) outside the central exam registration period. The earliest registration is generally possible about 2-3 weeks after the start of the semester. The latest date for registering or deregistering from this specific final performance is fixed at (if not specified, this will be published shortly):

  • Anmeldebeginn: 12.06.2020
  • Anmeldeschluss: 12.06.2020
  • Rücktrittsfrist: 12.06.2020
  • letzte Änderung der Fristen: 12.06.2020
max. Teilnehmerzahl20
Vorkenntnisse
  • Interest in reading scientific articles
  • Interest in questionable research practices
  • Basic statistical knowledge (for understanding results in research articles)
Lernergebnisse
  • Know how to apply research skills to specific papers
  • Know about different quantitative research methods
  • Know about criteria to judge research methods
  • Improve critical thinking and research skills
Inhalt

Critical Reading

In this course, you will learn how to check empirical research papers for flaws and replicability. The papers will come from different areas of media psychology and communication science and will use different quantitative methods (e.g., surveys, experiments).

Medienformen

Course will be held online exclusively. Being present in Ilmenau is not necessary for completing the course.

Moodle: https://moodle2.tu-ilmenau.de/enrol/index.php?id=3010

Literatur

see Moodle

Lehrevaluation

Informationen und Handreichungen zur Pflege von Modul- und Fachbeschreibungen durch den Modul- oder Fachverantwortlichen finden Sie auf den Infoseiten zum Modulkatalog.