Technische Universität Ilmenau

Online Media Marketing - Modultafeln der TU Ilmenau

Die Modultafeln sind ein Informationsangebot zu den Studiengängen der TU Ilmenau.

Die rechtsverbindlichen Studienpläne entnehmen Sie bitte den jeweiligen Studien- und Prüfungsordnungen (Anlage Studienplan).

Alle Angaben zu geplanten Lehrveranstaltungen finden Sie im elektronischen Vorlesungsverzeichnis.

Informationen und Handreichungen zur Pflege von Modulbeschreibungen durch die Modulverantwortlichen finden Sie unter Modulpflege.

Hinweise zu fehlenden oder fehlerhaften Modulbeschreibungen senden Sie bitte direkt an modulkatalog@tu-ilmenau.de.

Modulinformationen zu Modulnummer 101782 - allgemeine Informationen
Modulnummer101782
FakultätFakultät für Wirtschaftswissenschaften und Medien
Fachgebietsnummer2551 (Empirische Medienforschung/ Politische Kommunikation)
Modulverantwortliche(r) Mian Waqas Ejaz
Spracheenglisch
TurnusSommersemester
Vorkenntnisse
Lernergebnisse und erworbene Kompetenzen

This is the course for those who have always aspired to learn online media marketing but never got a chance. In this course, we will start from the scratch in order to understand the logic of online marketing particularly Google Adwords, and also learn how to manage adwords campaign like a professional online marketer. In this course you will learn the following:

  • How to set up your AdWords account from scratch
  • The theory behind successful online advertising
  • What keywords are and how to use them to your advantage
  • How to set up conversion tracking and how to track phone calls from your website
  • How to track sales, revenue and form submissions using Google AdWords
  • How to take advantage of competitor reports and customer data in your campaigns
  • How to write and A/B test your ads

       ….and much more

Inhalt

The course revolves around letting students understand the dynamics of online marketing with the help of Google Adwords. In this course, the focus will be on practical implementation, so, students won’t be learning the theory (not in great detail anyways) but the focus will be on practical relevance and implementation of learned techniques.

Medienformen

Internet, videos, Powerpoint Slides

Literatur

Will be provided if needed

Lehrevaluation

Pflichtevaluation:

Freiwillige Evaluation:

WS 2017/18 (Seminar)

Spezifik Referenzmodul
ModulnameOnline Media Marketing
Prüfungsnummer2500396
Leistungspunkte6
SWS6
Präsenzstudium (h)67.5
Selbststudium (h)112.5
VerpflichtungPflichtmodul
Abschlussschriftliche Prüfungsleistung
Details zum Abschluss
Anmeldemodalitäten für alternative PL oder SL
max. Teilnehmerzahl30